Vyjádření Martina I. k ukončení hladovky

the-struggle-continues-graficanera-NO-COPYRIGHTPřevzato z webu ANTIFENIX

Zásadním důvodem k ukončení hladovky byl strach, který o mě měla moje rodina. Impulzem byl hlavně dopis mé matky, která v něm vyjádřila hluboké obavy o moje zdraví a život. Jelikož nejsem bezcitný, nechci, aby moje matka trpěla víc, než už v této složité situaci musí. Nechci však, aby to bylo chápáno jako slabost, budu naopak nadále vytrvalý a nezlomný a v žádném případě mě neumlčí. Svůj postoj budu i nadále dávat najevo v článcích, v dopisech z vězení nebo skrze jiné aktivity, které jsem dělal před vyhlášením hladovky a mám v plánu v nich pokračovat.

Dalším důvodem, proč jsem se rozhodl hladovku ukončit, bylo, abych mohl předstoupit před soud v dobré kondici, abych zde mohl podat svědectví, za kterým si budu pevně stát. Jsem přesvědčen, že se při soudním řízení ukáže, jakou fraškou vlastně operace Fénix je. Je tedy nutné, abych byl při hlavním líčení dostatečně silný, aby soud nemohl mého zhoršeného zdravotního stavu využít. V tomto případě nejde jen o mě, ale i o mé kamarády a kamarádky, kterých se operace Fénix týká. Stále na ně myslím, stejně jako na ostatní kamarády a rodinu, kteří mě podporují.

Chci se také omluvit za nepřesné informace, které se dostávaly ven na začátku měsíce června. Komunikovat narychlo z vězení je nemožné, o každý telefonát si musíte několik dní předem zažádat, a protože jsem neměl žádost podanou, nebylo možné uvést informace o mé situaci na pravou míru. Stejně tak není lehké dostat informace zvenčí do věznice.

Všechny poslané vzkazy jsem však dostal, kamarádi a kamarádky, známí i neznámí, věřte, že mi to dodalo ohromnou energii, sílu a odvahu, jak pro ten okamžik, tak do dalších dní. Zcela a upřímně bych chtěl popsat, co pro mě vaše podpora znamená, ale nenacházím pro to vhodná slova, tady totiž ani slova nestačí.

Doufám, že chápete moje rozhodnutí. Pevně také věřím, že budete i nadále aktivní v podpoře anarchistů a anarchistek, kteří čelí represím, a v podpoře Antifénixu.

Každý dopis, pohlednice i vzkazy jsou nepopsatelnou dávkou energie. Každý příspěvek na veganské jídlo, každý křik před věznicí, každá solidární akce nebo benefiční koncert – to všechno má pro mě velký význam a cítím hlubokou vzájemnou podporu a ochotu pomoct.

Solidarita je základem pro lepší svět a vším, co dnes a zítra vytvoříme, zatlačujeme ten falešný svět do kouta a ukazujeme, že lepší svět je možný.

Odpor žije!

Boj pokračuje!

Váš kamarád Marťas

 

Comments are closed.