Písničkářka Belzta Gorria čelí politickému procesu (převzato)

Převzato z webu OAF

.

Fuck gender, take a molotov, burn the police. Těchto pár slov napsaných na transparentu stačí v současném Česku k tomu, aby vás hnali k soudu. Přinášíme osobní zpověď anarchistky Markéty J. známé v hudebních kruzích pod uměleckým jménem Beltza Gorria. Markéta bude moc ráda za jakékoli projevy solidarity, hlavní líčení se koná 9. července v budově okresního soudu v Karviné. O případu budeme průběžně informovat.

 

Loňský srpen jsem šla na Alt*pride a měla jsem piket „Fuck tender, take a molotov, burn the police“. Jedna ženská z policejních odborů pak dávala na svůj facebook moje fotky s tím piketem s výzvou, aby mě lidi pomohli identifikovat. Tatáž osoba podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Dlouho se nic nedělo, až na začátku října začali fízlové otravovat moji mámu (poslali jí předvolání k výslechu, tam přišla, oni se jí vyptávali na mě, ale nechtěli jí říct důvod, pak jí volali atd.).

Potom začali otravovat mě – pokoušeli se mi volat, psali mi sms a e-maily, že prý se chtějí domluvit na provedení výslechu a podobný sračky. Já jsem na to nereagovala (krom jednoho případu, kdy jsem omylem zvedla telefon, a když se ozvalo „dobrý den, PČR“, tak jsem řekla „dopíči“ a zavěsila jsemJ), takže mi jednoho dne poručík Kratochvíl napsal sms, že po mně vyhlašuje celostátní pátrání.

Zajímavý bylo, že mi za celou dobu nepřišlo ani jedno předvolání k výslechu dopisem. Pak se zase nějakou dobu nic nedělo, až na začátku listopadu volala máma, že jí volal zase nějakej jinej fízl, že po mě teda už opravdu vyhlásí to pátrání a že má poslední možnost mě přesvědčit, ať s nimi komunikuju. Prej se ho ptala, proč mě hledají a on jí na to řekl: „To bude vědět vaše dcera.“ Tak jsem jí říkala, ať ho za mě pošle do prdele. Pak byl zase chvilku klid, až mě zadrželi 17. listopadu na demošce a dali mi předvolání k výslechu. Tam jsem šla a vlastně až tam jsem se dozvěděla, z čeho jsem vlastně obviněna: podněcování k trestnému činu násilí na úřední osobě.

Vzhledem k tomu, že policie se netají snahou spojit aktivismus Markéty s kauzou Fénix 2 (dle logiky „burn the police = útoky SRB“), bude ještě zajímavé sledovat, jakých krkolomných ohýbání práva bude justice schopna. Pokud by se soud nakonec opravdu přiklonil na stranu žalobce, byl by to velmi nebezpečný precedent, který by vedl k elementární otázce – co ještě smíme mít napsáno na transparentu, aby nás za něj nezavřeli?

.

 

zdr.OAF

.

Comments are closed.