“Jen ať se vztekají” – Borlíkův vzkaz z vězeňské cely

Text byl převzatý z webu ANTIFENIX

borlik

 

V následujícím dopise Lukáš popisuje opatření, která následovala po hlukových demonstracích v Litoměřicích. Píše o svých podmínkách a o tom, že i přes zvyšující se represe uvnitř věznice, si Lukáš přeje více, než kdykoli předtím, aby solidární akce (nejen na jeho podporu), dále pokračovaly.

 

Anarchistické skupiny mi během září 2016 přišly opakovaně svými protesty vyslat solidární vzkaz od brány věznice. Jak se dalo očekávat, mí věznitelé na to zareagovali protiopatřeními. Přemístili mě do jedné z nejhorších cel v celé věznici. Je to zasunutá místnost a z jejího okna jde vidět jen na protilehlou zeď. Sluneční svit se sem skoro nedostane. Během dne tu svítí umělé osvětlení, aby se dalo aspoň číst a psát. Nedostatek slunečního světla je velký nápor na psychiku. Nepochybuji, že přemístění do této temné díry je trest za solidární protesty a mé radostné reakce na ně. Získal jsem také status vězně se zvýšenou pozorností. V praxi to znamená každodenní prohlídky cely a jiné kroky, které zhoršují podmínky pro život.

Trestají mě a izolují. Chtějí zamezit mému kontaktu s lidmi, co mi před branou věznice vyjadřují podporu. Ach, ty naivkové si opravdu myslí, že mě tím zlomí? Já jsem přeci smířený s tím, že smysluplné anarchistické akce vždy vyvolají represivní reakce. Tato jejich opatření mě proto nedokáží rozhodit. Vlastně jsou pro mě i pozitivním signálem. Pokud s námi nepřátelé takto bojují, znamená to, že naše aktivity jsou jim nepříjemné a nemohou je přehlížet. A přesně tak to má být! Jsme na dobré cestě a je potřeba z ní neuhnout.

Jen ať přichází další protesty před věznicí i jinde. Více hluku a více boje. Jen ať se věznitelé vztekají. Ať klidně reagují dalšími opatřeními. Já i vy přeci víme, že i kdyby mě zavřeli do té nejizolovanější díry, tak mi anarchistická solidarita vždy přinese mnohem více, než mi oni mohou svými opatřeními sebrat. Díky vám se můj život v cele stává snesitelnějším. Jsem vám vděčný. Myslím na vás a mám vás rád. Těším se na další projevy nespoutané solidarity.

Solidarita žije – boj pokračuje!
Lukáš Borl z Litoměřické věznice

 

 

 

Comments are closed.