Úryvky z vyjádření našich souzených bratrů a sester k obžalobě a důkazům v pseudokauze „FENIX“ před Městským soudem v Praze

death_of_the_justice_by_quadraro-d6sapo4

 

Přinášíme pár úryvků ze soudního líčení s našimi bratry a sestrami 2 a 3 srpna. Jedná se o vyjádření k obžalobě a důkázům. Jinak všichni jednomyslně odmítli vypovídat. Omluvte prosím šílený sloh a mnoho nesmyslných výrazů. Nejsou způsobeny ani tak neobratností souzených, ale spíše nepřesností soudních zapisovatelů. V budoucnu očistíme texty od těchto chyb a po konzultaci s jejich autory je následně zveřejníme.

Děkujeme za pochopení

Upraveno v aplikaci Lumia Selfie

Martin I.:…….Ve smyslu podané obžaloby se cítím nevinen, je postavena na vykonstruktivaných faktech a polopravdivě. Případ byl vykonstruován a zorganizován dvěma policejními agenty – provokatéry a nejspíš asi jejich nadřízeným, pouze z důvodu anarchistických aktivit, které v žádném případě nelze řadit pod terorismus a jakkoliv to s ním spojovat. Zatím jedním z výsledků této kauzy je, že se stále nacházím ve vazební věznici bez jediného relevantního důkazu, odloučený od rodiny, od kamarádů a od kamarádek, které mám velice rád. Dále k věci nemám, co v tuto chvíli dodat, mé stanovisko plyne konec konců ze všech mých písemných vyjádření, stížností a žádosti o prověření celého vyšetřování, které byly státním zástupcem a vyšetřujícími nekompromisně zamítány. …

Radka P.:……S Petrem jsem trávila hodně času povídáním o nejrůznějších tématech, otázkách historického, sociálního, lidského vývoje, byli jsme spolu napojeni na sdílení informací a vysvětlování. ………. Jestli pro mě něco znamená anarchismus, tak je to kritické myšlení a rozvoj lidstva nebo individuálních lidí a následně i společnosti, a rozhodně si nemyslím, že jakkoliv jde o posunout násilnou cestou.

Katarína Z.:…Petra S. jsem poznala jako největšího pacifistu, který by v životě nezaútočil na nikoho, je to

Upraveno v aplikaci Lumia Selfie

velmi nenásilný člověk, stejně jako ostatní lidi z komunity VAP. Tato skupina se nazývá Hlas anarchopacifismu, což znamená, že nevěříme v to, že by bylo možné posunout nebo nějak dosáhnout společenskou změnu násilnou cestou. ……

Petr S.:..Na začátku bych osvětlil, proč bych rád využil svého práva nevypovídat. Situace, kteréjsme vystaveni v rámci celé této kauzy, je neúnosná nejen pro mě a mé nejbližší, ale je to jako z nějakého fantaskního filmu. Nedokážete si představit situaci, že se za vás policie vydává, zneužívá vaši emailovou adresu, navštěvuje vaše zaměstnavatele, pronajímatele vašich přátel, snaží se je připravit o bydlení, o práci, úplně věc, o které jsem si myslel, že je neskutečná, a která může pocházet z nějakých možná předešlých kapitol, ale rozhodně v této době jsem nečekal, že pro policii jsou to naprosto standardní postupy. Mám obavy, aby na základě nějaké mé neobratnosti právě nedošlo k obvinění kohokoliv. Doufám, že tento soud ukáže aspoň v některých věcech, čeho všeho je policie schopná a kam až všechno toto může vést. Moji starý rodiče, moji kamarádi, který, když jsem byl zadržen a odvezen do věznice, tak museli podepisovat, že se nesmějí zmínit o tom, že u nás byla nějaká prohlídka, a den na to, když jsem neměl ustanoveného právníka, volal novinář z prokurátních médií a nabízel mé přítelkyni, že se může podívat do spisu. V tu chvíli mně bylo upřeno do spisu se podívat u vazebního zasedání, ale novináři měli přístup ke spisu, a to celé vypovídá o této věci…….Já a lidi kolem mě jsou anarchopacifisté, na prvním místě je pro mě nejen lidský život, ale i zvířecí, prostě život je pro mě nedotknutelná veličina. Další věcí je, že nikdy bych si nedovolil, pokud někdo chápe, co je anarchismus, někomu něco vnucovat. Nedovolil bych si diktovat někomu, co je správně a co je špatně. Anarchistické heslo je „My nechceme změnit svět, my chceme, aby lidi ho změnili sami“. My chceme, aby lidi dospěli k tomu, že prostě takhle to dál nejde, a že chtějí lepší svět, to je moje vize anarchismu. Jsou to věci, za které konkrétně naše skupina je za poslední řadu let osočována, že jsme málo revoluční, odmítáme násilí jako prostředek společenské změny, jsme málo anarchistický, a ve finále nás na Zbraslavi seberou a řeknou, že jsme teroristi.

….při další schůzce udělali ještě daleko absolutnější, co si myslím, že pan Kořínek, který je řídil, musel být úplně v šoku, protože oni nám nabídli, abychom získali jejich důvěru, ať označíme neonacisty a že jim nechají zlámat nohy. To už prostě překročilo naprosto cokoliv. Jsem schopen se postavit neonacistům, když budou chtít někoho ohrožovat, za to se nestydím, ale někoho napadnout nebo někomu něco lámat, to je možná styl policie, ale rozhodně ne náš.

Ještě bych se rád vyjádřil k SRB, že naše spojitost s ním je opravdu velice imaginární a velice vymodlená od pana státního zástupce, že jsme byli součástí SRB. Nevím, co by tomu mělo nasvědčovat. Tím, že se na našem webu párkrát objevilo jejich komuniké? Ano, to bylo doručováno i do médií a média je ignorovala. Jenom pár vážných anarchistických skupin je zveřejňovalo, ostatní to třeba nepovažovali za důležité nebo za kontraproduktivní. My jsme v tu chvíli necítili právo cenzurovat ty informace, ale vyjadřovali se k tomu, že se s nimi žádným způsobem neztotožňujeme a nemáme s povstaleckým anarchismem nic společného. ….Ještě bych se rád vrátil k tomu, že po těchto zkušenostech, jsem anarchista, nestydím se za to, a moje důvěra v policii byla vždycky téměř na nule, ale to, co se odehrálo teďka, a co se stále ještě odehrává, emailama počínaje a zastrašováním přátel konče, to nemá obdoby.

Katarína Z.:Všechno, co se tu četlo o postaleckém anarchismu, SRB, s námi nemá nic společného. My nejsme povstalečtí anarchisti, my jsme anarchopacifisti a absolutně…..

Radka P.:Nějaké podrobnější zmínky a můj zájem o činnost činnost nebo o ty organizace, které tam jsou zmíněné, jsem začala mít až ve chvíli, kdy jsem je četla ve spise, který se vztahoval k mé osobě. …

Alexandra Š.:Nejsem členem ničeho, co zde bylo vyjmenováno, a ani to neznám, v životě jsem o tom neslyšela….

bbb(1)Martin I.:…že jsme nějací mezinárodně napojení nebo jak to mám označit, se doposud nepotvrdily, a neexistuje žádný důkaz přímý nebo nepřímý, že jsme jakkoliv na ně napojeni. Dále chci zdůraznit, že jsem se tady dokonce dozvěděl víc, než jsem věděl venku….

Petr S.:…To hodnocení znalce, který vysvětloval, jak působí radikální skupiny ve světě, ano, jsou tyto krajní anarchistické skupiny, které se hlásí k různým takovým vizím, my k nim nemáme žádný vztah ani blízkost, ideově jsme naprosto vzádlení od těchto skupin ve spojitosti se SRB, CCF nebo FAI je iracionální s těmito skupinami nás spojovat. ….Druhá věc: mluvilo se o podpůrné akci za Martina. Já o ní nic nevím, o SRB také nevím nic. Jakou spojitost my s tím máme, že někdo vyjádřil Martinovi solidaritu? Já si to nedovolím soudit. Možná to byla nešťastná forma. Proč je nám přisuzované to, že jeho jménem někdo něco udělal, že on s tím má nějakou souvislost? Proč tu není to, co jsem tehdy zachytil na internetu, že SRB se k tomu okamžitě vyjádřil a řekl, že s Ignačákem nemají nic společného. Žaloba se nás snaží obvinit za každou cenu, že jsme v SRB. Možná jsme na to zbabělci a máme ideologii, která se toho bojí. Naše ideologie je jiná, nikomu nikdy neublížíme, nikomu nic nebudeme vnucovat ani nikomu z vás, je to vaše svobodné rozhodnutí……

Další pokračování této tragikomedie bude následovat 3 až 6 řijna.

IDEJE

Comments are closed.