Represe pokračují – hlídání při sprejerství

Převzato z Antifénix:

Samuel Reshevsky, age 8, defeating several chess masters at once in France, 1920

Igor čelí dalšímu nesmyslnému obvinění. Tentokrát je obviněn pro údajné poškozování cizí věci. Igor nám poslal email, ve kterém stručně popisuje o co jde.

Sice jsem si za měsíc od propuštění z vazby zvykl probouzet se bez bachařů a mříží na oknech. Policie se ale s prohrou rozhodně nesmíří jen tak, a proto mě nenechají být.

25. října jsem byl obviněn z poškozování cizí věci, kterého jsem se měl dopustit tím, že jsem podle policajtů hlídal okolí, mezitím co kdosi sprejoval na zeď vazební věznice v Ruzyni údajně na podporu Martina a Petra, anarchistů stíhaných v rámci operace Fénix.

Hlavním argumentem policie je to, že kameraman otáčel kamerou vpravo vlevo, což podle policistů je „hlídání“. Většina materiálů v tomto případu jsou zase politické aktivity obviněných a podezřelých – policisté například popisují činnost jednoho z obviněných od roku 2004, a to aby objasnili, proč by asi mohl sprejovat na zeď. Tato údajná politická motivace se stala důvodem pro další zcela nesmyslný krok policie – vyšetřovatel se rozhodl spojit kauzu útoku na dům ministra Stropnického a případ sprejerství. Prý proto, že motivace v obou kauzách je stejná, a to participace v „levicovém anarchistickém extremismu“. Na videu je prý vidět moje bota a slyšet můj hlas.
Sprejerství je velice rozšířená aktivita, ale ve chvíli, kdy se jedná o propagaci anarchismu, je policejní zájem najednou o dost větší.

Je vidět, že policajti byli velice zklamaní, když jim neprošly pachové stopy ze zápalné lahve. Pro mladé ambiciózní “strážce zákona” je totiž nepředstavitelné, že by se přiznali, že jsou na nic, a nechali toho – chtějí přece jen něco urvat.

Comments are closed.