Šikana na Pankráci pokračuje: Dopis od Martinovy sestry

Převzato z antifenix.noblogs.org:

Následující řádky jsou přepisem dopisu od Martinovi sestry. Popisuje poměry na Pankráci, neustálé šikanování jejího bratra, ale také pocity a radost, které zažívá když může Martina vidět. I když je to jen pár minut jednou za čtrnáct dní, o to cenější tyto okamžiky jsou.

Zdravím všechny a posílám srdečný pozdrav z Olomouce.

Ráda bych se podělila o dojmy a nové informace z poslední návštěvy u Marti v Pankráci 15.9.2015

Čas i den je vždy stejný – úterý, 12:15hod.

Po příchodu probíhá kontrola, vězeňská stráž mi prohlíží věci které vezu
Marťovi, mezi nimi je i struhadlo na zeleninu, prkýnko, tužkové baterky a ostatní. Po projetím rentgenem se divý stráž, proč veze struhadlo. Odpovídám že přece na strouhání zeleniny, na co by asi bylo. Nejspíš dotyčný pracovník měl dojem, že si z něho dělám srandu, a ptal se na co je teda ta další věc. Řekla jsem mu, že to jsou přece monočlánky do rádia, musela jsem se pousmát.

Někteří se chovají jako bych byla zločinec, a u každé věci přemýšlí, co s
tím mám za úmysl. Je to prostě místo které dává dojem násilného a falešného
pocitu, který se využívá k upevnění něčí moci. Ale na mě to neplatí.
Každopádně i mezi touto vězeňskou stráží se najdou lidé, kteří se snaží
aspoň trošku vžít do situace jiných a dokážou být milí, to mě vždycky
potěší.

Když vstoupím do návštěvní místnosti, můj bratr tam není, nějak mě to
rozhodilo, tak jsem se začala vyptávat. Prý dorazí později. Čekala jsem asi 5 minut a opravdu přišel. Jsem šťastná… Snažím se nedát na sobě znát tu bezmoc kterou vždycky vnímám nejvíc když ho navštívím, moc mi to nejde…

Marťa mě těší a já si připadám jak sobec, já jsem ta, která má být jeho
oporou, tak se omlouvám. Marťa pousměje a stiskne mi ruku. Pak se bavíme o všem možném, a tom co se děje ve světě, doma. Smějeme se, vtipkujeme a bavíme se o dalších krocích kolem případu Fenix. Po dlouhé době jsem fakt zažila Marťu smát se od srdce, bylo to nejsilnější a motivační kouzlo které dokázal.

Teď k jeho situaci:

Marťa požadoval veganskou stravu nikoliv vegetariánskou. Ze strany VV Pankrác je sice zjevná snaha něco měnit, ale rozhodně ne stravovací zásady které tam mají. Veganovi dají hermelínový salát s nakrájeným salámem !!! To není nejen veganské, ale ani vegetariánské. Pracovník referátu stravování a nutriční terapeut kteří o tomto rozhodují by si měli asi v první řadě nastudovat zásady veganského a vegetariánského stravování. Nehodláme to tak nechat, jsme připraveni se proti tomuto postavit.

Maťa si podal žádost aby mohl hrát fotbal, hrozně se na o těšil. Bylo mu to zamítnuto. Odůvodnění ??? Platí stále bezpečností opatření. Nevím co je za problém při hraní fotbalu, balón? Že by s ním něco zničil? Nebo to že by byl v kontaktu s jinými vězni? Nebo je to naschvál? Ať si to každý přebere sám.

Jeho pozdější příchod na návštěvu byl proto, že ho nevedou společně s
ostatními vězni chodbou, ale samostatně s pouty a tunelem.

Režim má stále stejný, to znamená přísný.

V bodech jsme si řekli co dál mám dělat, podnikat.

Ukončili jsme tuto návštěvu s láskou, smíchem a radostí. Víme nejen my dva ale i všichni ostatní kteří jsou s námi, že pravda a spravedlnost jsou
mnohem silnější než lži a intriky. Je potřeba tyto dojmy posílat dál, je
třeba brát vše citlivě, pomáhat si navzájem, pochopit ty druhé a nebýt
sobecký.

Děkuji všem za podporu a pomoc které se nám dostává.

Pavla.

Comments are closed.